wtorek, 3 stycznia 2012

honeydew cantaloupe water canary


Szukałam ostatnio pomysłu na dobrą, orzeźwiającą sałatkę, która nie będzie sałatką grecką, jej składnikiem nie będzie tuńczyk, majonez, kurczak ani soczewica. Znalazłam go na marmiton.org! Wypróbowana i pyszna.

Nazwałam ją: "Z tęsknoty za latem".


1 melon galia
15 pomidorków cherry
1 opakowanie fety
główka sałaty lodowej
garść swieżych listków bazylii

2 łyżki soku z cytryny, 3 łyżki oliwy, sól i pieprz

Sposób przyrządzania jest standardowy czyli kroimy melona i fetę w kostkę, dorzucamy przepołowione pomidorki cherry, garść listków bazylii i porwaną w drobne kawałki sałatę. Całość polewamy sosem, doprawiamy i ... gotowe!

Szkoda, że w naszym klimacie dojrzewanie melonów byłoby niemożliwe. To jeden z najpyszniejszych owoców świata. Dla tych, którzy kochają melony tak jak ja mam jeszcze jeden przepis znaleziony w internecie.

Sałatka MM: Melon&Mozarella

2 plasterki prosciutto
6 łyżek oliwy
połówka melona galia
połówka melona honeydew
6 kawałków mozarelli pokrojonej w kostkę
2 łyżki posiekanej bazylii
2 łyżki posiekanej mięty
4 łyżki soku z cytryny
1 łyżka posiekanej szalotki
2 łyżki miodu
sól i pieprz do smaku



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz